WjK speeldag 4: Eindelijk van die nul af!

Het wereldkampioenschap loopt tot dusver nog niet bepaald op rolletjes voor Gwen. Ze heeft de eerste drie partijen van dit evenement verloren en ondanks dat haar deelname aan het toernooi een prachtige ervaring is, is die nul achter haar naam toch een doorn in het oog. Na een smakelijk ontbijt met fruit als watermeloen was het tijd om de laatste voorbereidingen voor de eerste wedstrijd van deze vierde speeldag te treffen. Om 09:00 uur begon de partij tussen de teamgenoten van Nederland, namelijk Gwen en Viviënne.

Gwen en Viviënne

Na ongeveer 1 uur en 20 minuten deelde de coach mede dat het 14 om 14 stond in het klassieke speltype. Aan deze informatie konden geen conclusies verbonden worden over de uitslag van de partij aangezien er op dit punt nog van alles mogelijk was. Na 2 uur en 25 minuten kwam het antwoord waar we met smart op zaten te wachten: Gwen heeft gewonnen en daarmee heeft ze de nul, die de ruimte achter haar naam ontsierde, omgetoverd in een twee! Zoals bij de vorige wedstrijden ook het geval was, werd de partij doorgenomen met Machiel. Vervolgens was het tijd voor de lunch en daarna was er nog ongeveer een uurtje over om te ontspannen. Gwen werd namelijk om 14:30 uur verwacht in de speelzaal om zich klaar te maken voor de tweede partij van vandaag. Deze tweede wedstrijd speelde ze wederom tegen een teamgenoot, namelijk Chantal van Santen.

Chantal en Gwen

De ontknoping van deze partij volgde rond 17:00 uur. Helaas voor Gwen trok Chantal aan het langste eind en de Hoogeveense ging er met twee punten vandoor. De teleurstelling voor Gwen was groot. Nadat Gwen even wat tijd voor zichzelf had genomen, werd deze partij door Gwen, Chantal, Gwens coach en de coach van Chantal geanalyseerd. Het is mooi om te zien dat de Nederlandse welpenmeiden hun verdriet van het verliezen opzij kunnen zetten en aan het eind van de dag samen nog een uurtje plezier hebben kunnen maken in het zwembad. Teleurstellende uitslagen en de onderlinge strijd hebben geen nadelige invloed op de band tussen de drie. Na het avondeten en na een videogesprek met haar moeder is Gwen naar bed gegaan. Morgen om 09:00 uur wacht opponente Kamile Matijoskaite uit Litouwen aan de andere kant van het dambord op haar. De tussenstand na vijf speelronden ziet er als volgt uit:

Tussenstand na speelronde 5

Één reactie op “WjK speeldag 4: Eindelijk van die nul af!”

1. Super om van die hatelijke nul verlost te zijn en nu op naar volgende successen Gwen.