WjK speeldag 2: De Nederlandse welpenmeisjes komen maar moeizaam op gang

Het ontbijt dat op de ochtend van deze tweede speeldag van het WjK werd geserveerd, viel bij Gwen stukken beter in de smaak dan de gerechten die zij de voorgaande dagen voorgeschoteld kreeg in het Poolse Hotel Dobosz. Scrambled eggs, wat groenten, een broodje kaas, een schaaltje ontbijtgranen en een glas water waren een prima start van de dag. Om 08:30 uur moest Gwen aanwezig zijn in de speelzaal en om 09:00 uur startte haar tweede partij van dit toernooi. Deze keer mocht ze het opnemen tegen Austeja Daujotaite uit Litouwen.

Austeja en Gwen

Ook deze wedstrijd lukte het Gwen niet om de overwinning naar zich toe te trekken. Met een 1-om-3 lukte het haar wel om naar dam te gaan, maar dat was niet voldoende om de partij te winnen. In de nabespreking met coach Machiel kwam naar voren dat Gwen goed de tijd nam en op zich een goede opbouw had, maar helaas voorzag ze de desastreuze gevolgen van de keuze die ze maakte niet op tijd. In dit geval was het ook niet eenvoudig om de consequenties vooraf in te schatten, aldus Machiel en hij gaf Gwen, ondanks dat ze geen punten pakte vandaag, wel mee dat ze goed heeft gespeeld. De andere Nederlandse meiden in dezelfde leeftijdscategorie als Gwen lukten het helaas ook niet om van de nul af te komen. Hopelijk volgt er snel een overwinning, zodat de dames wat meer zelfvertrouwen krijgen.

De wedstrijd tussen Gwen en Austeja

Met het oog op het diner van de afgelopen dagen, was er na de lunch een tripje naar de supermarkt ingepland om maaltijdsalades en wat fruit te kopen voor het geval het avondeten wederom tegen zou vallen. De welpenmeisjes hebben in de middag samen nog even gezwommen en hebben zich daarnaast ook beziggehouden met verschillende damoefeningen en -spelletje als voorbereiding op hun komende wedstrijd, die morgen om 15:00 uur gespeeld zal gaan worden. Tegen alle verwachtingen in was het diner van deze avond een pasta met een smakelijke saus, dus dat was een flinke meevaller. Na het avondeten werd er nog even gelezen voor het slapengaan. Gwen is op het moment van schrijven de hekkensluitster, maar dat houdt wel in dat ze alleen maar kan stijgen in de ranglijst. Morgen mag ze gaan strijden tegen Polina Puumann uit Estland, waartegen ze op het EjK ook heeft gespeeld. De andere twee Nederlandse welpjes in de categorie G10 mogen morgen onderling gaan bepalen wie de sterkste van de twee is.

De tussenstand na speelronde 2

3 reacties op “WjK speeldag 2: De Nederlandse welpenmeisjes komen maar moeizaam op gang”

1. Heel veel succes Gwen! Mooie toepasselijke trui . Vergeet niet te genieten! Trots op jou dat je dit doet!!

2. Leuk om te lezen hoe Gwen dit allemaal beleeft. Met die punten gaat het vast wel goed komen. Spelplezier is het belangrijkste.