EjK speeldag 7: Gwen eindigt in de top 10 van haar eerste EjK!

Vandaag na het teamontbijt mocht Gwen zich gereedmaken voor haar zevende en tevens laatste wedstrijd van het hoofdtoernooi van de Europese Jeugdkampioenschappen van 2023. Deze laatste ronde trof zij de Estlandse Helena Mugur. De wedstrijd was na 25 minuten al beslist. Na de veertiende zet liep de Estlandse al vier schijven achter, waarop Helena besloot zich gewonnen te geven. De overwinning was niet alleen goed voor Gwens zelfvertrouwen, maar deze zorgde er eveneens voor dat zij dit toernooi op de tiende plaats eindigde. Wat een prachtige prestatie voor deze jonge Ermelose damster!

Gwen en Helena voor de start van hun laatste partij op het EjK Classic

De partij duurde zeer kort en Gwen had eigenlijk nog wel wat langer willen dammen. Gelukkig was de Oekraïense MI Ivan Antonenko, de winnaar van het Parent and Coaches Tournament van dit jaar, bereid om met Gwen een potje te spelen.

You, me, play? (Wijst naar bord) Yes, yes!

Na deze privémasterclass en de lunch liep de temperatuur in Tallinn op tot 30 graden Celsius. De kinderen ontvingen tips van hun coaches om met de hitte om te gaan, zoals niet te lang in de zon blijven, je goed insmeren als je naar buiten gaat, veel water drinken en het dragen van een hoofddeksel als je buiten bent. De welpen bedachten een eigen manier om zich te wapenen tegen deze hoge temperatuur. Ze zijn in de middag namelijk naar Kalevspa Veekeskus geweest. In dit indoor waterpark hebben ze anderhalf uur geplonsd, gespetterd en zijn ze van verschillende glijbanen af gesjeesd.

Zeg nu zelf, deze manier om met de hitte om te gaan is toch veel leuker?

Aan het eind van de middag keerden de vier Nederlandse welpen terug naar het hotel. Gwen heeft de rest van de tijd met de andere spelers van TeamNL doorgebracht en na het avondeten heeft ze, met het oog op het EjK Rapid dat morgen zal worden gespeeld, rustig aan gedaan. Het Rapid toernooi bestaat uit negen wedstrijdronden, waarvan de eerste om 09:00 uur van start gaat. Rond 12:25 uur, na vier ronden, staat er een lunch op het programma. Om 13:15 uur zal het toernooi voor de welpenmeisjes worden hervat en zullen de resterende vijf ronden worden gespeeld. Naar verwachting is het EjK Rapid ongeveer om 17:30 uur afgelopen.

De eindstand van de welpenmeiden van het EjK Classic

Één reactie op “EjK speeldag 7: Gwen eindigt in de top 10 van haar eerste EjK!”