EjK speeldag 6: In de val gelopen

Vandaag werd de op een na laatste ronde van het meisjeswelpentoernooi op het EjK in Estland gespeeld en Gwen mocht gaan strijden tegen de nummer 7 van de ranglijst, zoals deze na vijf wedstrijdronden was. Voor de partij begon, kwam Ester naar de wedstrijdruimte om de laatste dingetjes met Gwen door te nemen en om een zogenaamde peptalk te geven.

Gwen krijgt nog even een peptalk van haar coach

Vervolgens ging de wedstrijd tussen de Nederlandse welp en haar tegenstandster Vakare Sabaliauskaite uit Litouwen van start. Gwen liep via een combinatie van Vakare tegen een achterstand aan. Balen deed ze ervan en ze besloot zoals afgesproken even wat tijd voor zichzelf te pakken door het dambord even te verlaten. Eenmaal teruggekomen lukte het niet om terug te komen in de partij. “Ik was helemaal de kluts kwijt tijdens die wedstrijd!”, zoals Gwen het zelf omschrijft. De wil om te winnen is er, de inzet eveneens, maar het lijkt voor Gwen lastig om scherp te blijven in deze toch wel zeer indrukwekkende omstandigheden. Er speelt zoveel meer in die jonge hersenen af dan enkel het dammen en het kost tijd om te leren om dergelijke gedachten even ‘on hold’ te zetten, wanneer er gespeeld wordt. Vakare pakte twee punten en klimt daarmee naar de vierde plaats in de ranking. Gwen blijft, ondanks het feit dat ze geen punten heeft gepakt vandaag, de elfde positie vasthouden. Ze mag haar laatste wedstrijd van dit EjK spelen tegen de Estlandse Helena Mugur. Mogelijk lukt het haar om punten te pakken en dit toernooi af te sluiten met een plaats binnen de top 10.

Vakare en Gwen schudden elkaar de hand voor de start van de partij

In het verslag van de vierde dag van dit Europese Kampioenschap was te lezen dat Gwen, Viviënne en Indy het dambord tijdelijk links lieten liggen om te ontdekken of hun kleine damesteam een soortgelijk talent op de bowlingbaan heeft. Talent of niet, plezier was er zeker en dat gevoel hebben ze ook naar spelers van de andere categorieën weten over te brengen. Vandaag stonden ze met maar liefst acht TeamNL-leden op de bowlingbaan.

Het bowlingteam is flink uitgebreid!

Na het avondeten zijn er door Gwen geen activiteiten meer ondernomen en heeft ze gerust. Ze speelt morgen haar zevende partij, op 8 augustus zal het complete EjK Rapid worden gespeeld en op 9 augustus wordt het gehele EjK Blitz afgerond. De komende dagen worden zwaar, dus pakt ze haar rust waar mogelijk. Zo is ze vandaag, net als op andere dagen van dit toernooi, na de lunch even op bed gaan liggen om te relaxen en is ze vanavond weer bijtijds gaan slapen.

De tussenstand na de zesde ronde

2 reacties op “EjK speeldag 6: In de val gelopen”

1. De meeste welpen zijn wel 1 jaar ouder als Gwen zie ik op
    de spelerskaarten.In 1 jaar tijd kun je een hoop leren.
    Dus je doet het gewoon heel goed tussen het oost Europese
    geweld.Succes morgen.

2. Leuk dat we zo op de hoogte worden gehouden. Ik wens Gwen veel succes in de laatste dagen!