EjK speeldag 2: Vroeg aan de bak!

Ronde 2 van het EjK 2023 in Estland ging op 2 augustus om 09:00 uur van start. Na wederom een ontbijt samen met de overige leden van Team NL te hebben genuttigd, was het voor Gwen al tijd om zich gereed te maken voor haar partij tegen de Oekraïnse Myroslava Berdnyk. Na het uitwisselen van souvenirtjes, wat een gebruik is bij de jongere deelnemers van damevenementen als dit, begon op de damklok de tijd weg te tikken.

Myroslava en Gwen wisselen souvenirtjes uit

Gwen verloor haar wedstrijd en de teleurstelling was groot. Het was niet zozeer het feit dat haar tegenstander er met de winst vandoor ging dat haar raakte. Het was de manier waarop. “Ik maakte een blunder. Zij zette een val en in trapte erin.” Toen Myroslava na haar trucje een dam én een schijf voor kwam te staan, lukte het Gwen niet meer om de wedstrijd in haar voordeel om te draaien. Eenmaal bijgekomen van de teleurstelling volgde er een nabespreking met coach Ester. Opnieuw klonk het advies om langer de tijd te nemen per zet met als toevoeging om goed te letten op de mogelijke zetten die een tegenstander kan doen na het zetten van de schijf die je in gedachten hebt. De yell van Team NL luidt dan ook niet voor niets “Elke zet controle!!!”. Alle welpen die ons land vertegenwoordigen op dit Europese kampioenschap hoefden uitsluitend in de ochtend te spelen. In de middag, na de lunch, was er dan ook voldoende tijd over om activiteiten te ondernemen om de team bonding te stimuleren en uiteraard ook om te ontspannen en plezier te beleven.

Geen damschijven, maar golfclubs voor de verandering

Het weer in Estland liet het vroeg in de middag niet toe om te gaan buitenspelen of om andere outdoor activiteiten te ondernemen, dus werd er met het welpenteam in het zogenaamde ‘Mini Holland House’ spelletjes gedaan en lol gemaakt. Later in de middag zijn de welpen onder begeleiding van de ouders die hen vergezellen tijdens dit avontuur midgetgolf gaan spelen. Na deze activiteiten heeft Gwen zich even teruggetrokken op haar hotelkamer om bij te komen van deze dag.

Even voetballen na het avondeten

Na het avondeten was het weer in Estland beter dan aan het begin van de dag, zodat er nog even een balletje getrapt kon worden voordat het bedtijd was. En die bedtijd was al vroeg in de avond. Morgen mag ze immers weer om 09:00 uur van start gaan. Haar opponente voor de derde partij is al bekend, namelijk Serpane Ramona uit Letland. De tussenstand na de tweede ronde ziet er als volgt uit:

De tussenstand na speelronde 2

Één reactie op “EjK speeldag 2: Vroeg aan de bak!”

1. Superleuk om te lezen hoe het met Gwen gaat. Ik verheug me op haar verhalen.
    Groeten juf Simone