TDT Salland maatje te groot

Tegen de eerste keus van TDT Salland wisten de reserves van DCH vooraf dat zij een zware strijd te wachten zou staan, op bijna alle borden waren de gasten op papier de bovenliggende partij.
Zonder Willem maar met René als invaller wisten de Harderwijkers het echter lange tijd toch bijzonder spannend te houden.
Geholpen door een enorme blunder van zijn tegenstander bracht Wout Mensink zijn team zelfs na twee uurtjes al op voorsprong. Deze voorsprong was echter van korte duur doordat Tim zich liet verrassen met een damzet. Ondanks dapper weerstand, nadat hij ten koste van twee schijven de dam had weten af te nemen, moest Tim zich gewonnen geven.
Lange tijd bleef de strijd volledig in evenwicht en leek DCH opnieuw aan de leiding te komen door een flink overwicht van Jakob. Hij was echter iets te gretig om een doorbraak te forceren en moest uiteindelijk met remise genoegen nemen. De gasten sloegen vervolgens wel ongenadig toe. Op het vierde bord liet Eibert zich volledig op zijn lange vleugel opsluiten, lange tijd kon Eibert zich slechts beperken tot het aanschuiven op zijn korte vleugel. De opsluiting werd hem uiteindelijk bij het eindspel fataal. Bert trof de sterkste speler van de gasten, maar maakte er met een poging om toch tot winst te komen een spannende partij van zonder al teveel risico’s te nemen. Bert liet zich eerst vrijwillig opsluiten op zijn korte vleugel en moest zich hier noodgedwongen uiteindelijk weer uit bevrijden waarna de puntendeling het hoogst haalbare bleek.
Jan Pluim dwong zijn directe opponent volledig na de beide zijkanten waardoor hijzelf flinke druk op diens centrum kon uitoefenen. Helaas bleek ook dit offensief geweld van Jan uiteindelijk niet voldoende om echt zich op een overwinning te mogen met remise tot gevolg.
Ook Jan v.d. Pol moest na een vlakke partij genoegen nemen met remise. Zowel Jan zelf als zijn rechtstreekse tegenstander streden voor wat zij waard waren zonder echt de tegenstander hun wil op te leggen. Ongewild haalde Wouter v.d. Berg de spanning volledig uit de wedstrijd. Omdat zijn opponent op zijn lange vleugel teveel druk uitoefende moest Wouter noodgedwongen de aanval op rechts zoeken waarna hij uiteindelijk een schijf moest offeren en zich een paar zetten verder gewonnen moest geven.
Ook René streed de strijd weer op het “scherpst van de snede” en had gedurende de hele partij licht voordeel, maar nooit voldoende om tot winst te komen zodat ook hier tot puntendeling werd overeengekomen. Marjan verraste vriend en vijand nadat zij in het middenspel een schijf achterop was geraakt door haar sterke optreden in het vervolg van de partij. Ondanks die schijf minder hield zij haar tegenstander onder druk en bereikte meer dan verdiend remise en liet daarmee haar tegenstander op het wedstrijdformulier een “blauwtje lopen”. Eindstand 8-12.