DCH1 wint geruisloos in Emmeloord.

De hoofdmacht uit Harderwijk mocht -voor het gezamenlijke diner & cabaret voorstelling in Zeewolde- het opnemen tegen Damkring Emmeloord. Oud clubgenoot Cor Koene spelend tegenwoordig in Emmeloord, kon wegens ziekte niet tegen ons meespelen; we wensen Cor vanaf hier veel beterschap! Hoewel Jan Willem al heel vlotjes een dam behaalde was hij wel pas als laatste uit om de eindstand op 6-14 winst voor DCH te brengen.

Als eerste noteerde Niek op bord 1 een winstpartij tegen een talentvolle jeugdspeler; in een kettingstelling was laatstgenoemde het spoor bijster en moest een dam incasseren. Gerwin speelde tegen het broertje van de speler op bord 1; beide behaalden een dam, maar Gerwin had de steentjes mooier aan de rand staan en kon de schijfjes van zijn tegenstander oprapen.

Jan Hendrik remiseerde in een redelijk gelijkopgaande partij. Jaap kon zijn halve hekstelling niet vasthouden en moet ook in remise berusten. Kees won netjes, na zijn tegenstander langzaam maar gedecideerd in de verdrukking te spelen. Ruurd won eveneens, in de mooiste partij van de dag! Door een vroege uitval naar voren raakte zijn tegenstander redelijk vleugellam. Zodat het spel op de andere flank plaatsvond. Uiteindelijk offerde zijn tegenstander maar een houtje en maakte ook nog een foutje op het eind. Rene prutste toch nog gemakkelijk naar remise, terwijl hij lange tijd wel een schijfje minder had. Fred liep tegen een blauwtje aan, zijn jeugdige opponent -op het laatste moment ingevallen voor Cor- maakte geen enkel foutje en dan is het lastig winnen. Joras volgde Ruurd met een fraaie aanvallende centrumschijf. Echter op het cruciale moment ging deze eraf en moest hij genoegen nemen met een gelijkwaardige remise. Al met al een geruisloze overwinning en zonder partijverlies kon naar Zeewolde worden afgereisd.

In de volgende ronde staat een thuiswedstrijd tegen hekkensluiter Winschoten op het programma. De laatste ronde van dit kalenderjaar wordt dan de laatste ronde tegen een ploeg uit het “rechter-rijtje”. Na de winterstop volgen daarom enkele zwaardere rondes.