DCH begint voortvarend in Nationale competitie

De Nationale damcompetitie is afgelopen zaterdag weer van start gegaan. Voor het eerste tiental van DCH is de doelstelling dit seizoen duidelijk; meedoen voor promotie!
De eerste wedstrijd was uit; in en tegen Hoogeveen 2. Op papier een zwakkere tegenstander maar een team met veel jeugdspelers die ieder jaar beter worden. Vooral “niet onderschatten dus” was het motto.

MTB2 – DCH

De wedstrijd begon voortvarend. De tegenstander van Henry was iets te ambitieus en moest al snel een schijf inleveren en enkele zetten later maakte Henry met een damcombinatie de partij vlot uit, (0-2). Hoogeveen maakte al gauw de (2-2), Rene ging vanuit een Keller-opening onderuit tegen de kopman van Hoogeveen. DCH kwam daarna los. Kees trok de winst naar zich toe met een mix van geslepen strategie en geniepige tactiek, (2-4). Jan-Willem pakte de winst met een fraaie forcing waarin een coup royal verweven zat (2-6). Jan-Hendrik had flink tijd moeten investeren om de winst te berekenen tegen zijn jonge tegenstander die bijna foutloos speelde (2-8). Niek kreeg langzaam aan steeds meer grip op de stelling van zijn opponent en met een gecamoufleerd zetje trok hij de punten naar zich toe (2-10). Met een leuke forcing haalde Fred de teamoverwinning binnen (2-12).

Fred rekent zijn forcing door. Wie ziet hem?

Een monsterscore leek in de maak maar Egbert was iets te gretig in het late middenspel en kreeg de deksel op de neus (4-12). Wout was in een gesloten klassiek terecht gekomen en zat in tempo-nood, vastlopen was onvermijdelijk, met een dubbeloffer probeerde hij de zaak nog te redden, tevergeefs (6-12). Jaap zat in een redelijk rustige partij nog te zwoegen tegen een sterke jonge dame, via dreigen met plakkers maakte hij remise en bracht de eindstand op het bord (7-13).
Een duidelijke overwinning en een goed begin van het seizoen. Over twee weken staat weer een uitwedstrijd op het programma en mag het team proberen deze lijn voort te zetten.

Die 23-29 was toch niet zo’n handige zet 🙁

De uitslagen in detail staan hier

2 reacties op “DCH begint voortvarend in Nationale competitie”