WjK speeldag 7: Een mooie afsluiting van het WjK Classic!

Haar negende wedstrijd die op deze zevende speeldag gespeeld werd, was de laatste van Gwen op het WjK Classic. Nog slechts eenmaal mocht ze 80 minuten plus 1 minuut per zet de tijd nemen om het haar opponente zo moeilijk mogelijk te maken. Om 08:45 uur zaten Gwen en haar Oekraïense tegenstandster Oleksandra Skydan in de starthouding om deze laatste partij van het reguliere toernooi te gaan spelen.

Gwen en Oleksandra zijn klaar voor hun laatste wedstrijd van het WjK Classic

“Wat zou het toch mooi zijn om het klassieke toernooi met een overwinning af te sluiten!” moet ook Gwen gedacht hebben. Om 11:48 uur werd het thuisfront geïnformeerd over Gwens overwinning van deze laatste lange wedstrijd. Coach Machiel was zeer te spreken over de wedstrijd. Het enige ‘foutje’ dat Gwen maakte, was dat ze de partij eerder had kunnen beslissen. De twee punten die ze tegen Oleksandra wist te pakken, brachten de totaalscore van de Ermelose op 7 punten, wat resulteerde in een 18de positie in de eindstand van dit toernooi.

De eindstand van het WjK Classic 2023

Nadat alle partijen beëindigd waren en de winnaars en winnaressen van het toernooi bekend waren, was het tijd voor een (volgens Gwen en haar vader niet al te smakelijke lunch) die bestond uit een soep die leek te zijn gemaakt van de leftovers van de voorgaande dagen. Nu was de tijd aangebroken voor de gezamenlijke activiteit ‘weerwolven’. Dit spel wordt traditiegetrouw op elk EjK en WjK gespeeld door de leden van TeamNL. Soms doen er ook spelers uit andere landen mee om samen te kunnen ontspannen en plezier te hebben na de toch wel uitputtende en spannende dagen die zij achter de rug hebben. Lekker gek doen is óók een zeer geschikte manier om de spanning los te laten.

Gekke bekken trekken!!!

Zoals beloofd heeft Gwen vandaag ook nog even contact gehad met haar juf en klasgenoten. Gwen vond het zeer prettig om te kunnen vertellen dat ze haar wedstrijd van vandaag heeft gewonnen. De klas heeft de kans gekregen om kennis te maken met medewelpenmeiden Chantal en Viviënne en de welpjes konden via deze videochat een idee krijgen van de kinderen met wie Gwen normaliter doordeweeks een groot gedeelte van haar tijd doorbrengt.

De welpenmeiden in videogesprek met Gwens klasgenoten

Morgen op het WjK Rapid zal het speltempo fors worden verhoogd naar 15 minuten plus 5 seconden per zet en om deze omschakeling wat soepeler te laten verlopen, hebben de spelers van het Nederlandse team een paar partijtjes sneldammen tegen elkaar gespeeld. Morgenochtend om 09:00 uur zal dit Rapid toernooi beginnen. Zoals het er op het moment van schrijven naar uitziet, zullen er 25 deelneemsters zijn in de categorie G10 die in zeven speelronden gaan uitmaken wie de beste is. Alle wedstrijden van dit toernooi zullen op de derde van november worden gespeeld en naar verwachting zal de laatste speelronde rond 15:55 uur aanvangen. De sluitingsceremonie van het WjK Rapid staat om 20:00 uur op het programma.

Fleur Kruysmulder en Gwen spelen een potje sneldammen tegen elkaar

Bonus:
Voor de trouwe lezers van de verslagen van dit WjK is er vandaag een prijsvraag:
Wie oh wie is de persoon (van TeamNL) in het midden op de gekke-bekken-foto?

Degene die als eerste het juiste antwoord in de reacties plaatst, wint een eervolle vermelding.

4 reacties op “WjK speeldag 7: Een mooie afsluiting van het WjK Classic!”

1. Ik vond het superleuk om de wedstrijden op deze manier te kunnen lezen. De verhalen van Gwen via de verbinding waren ook fantastisch. Super om te zien hoeveel plezier het team heeft. En natuurlijk een stralende Gwen. Leuk om te lezen dat het contact met school oom goed is bevallen. De klasgenoten keken ook erg uit naar het moment dat er contact was met Gwen. Heel veel succes vrijdag en zaterdag.
    Groeten juf Simone

2. Goed gedaan Gwen gefeliciteerd met je overwinning.
    Veel succes vandaag dat wordt een lange damdag.
    Ik doe een gok,Chantal Van Santen zou het kunnen zijn.

3. Super gedaan, Gwen! Je hebt een geweldige prestatie geleverd. Dat kunnen niet veel kinderen van jouw leeftijd zeggen. Jouw damteam hier is trots op jou.
    Ik denk dat de meneer in het midden Machiel, de coach, is. Succes met de terugreis!
    Groetjes,
    Roos en Sophie (klasgenootje Gwen)

4. Mooi om het toernooi af te sluiten met een overwinning Gwen! Heel netjes. Ben ook benieuwd hoe het vandaag is gegaan met het rapid toenooi. En dan morgen ook nog een blitz toernooi, lekker snel.
    Gokje: Jasmina