WjK speeldag 6: Zetcontrole blijft toch wel een dingetje

Na een goede nachtrust werd Gwen op tijd wakker om rustig aan op te starten. Vandaag stonden er maar liefst twee partijen op het programma, waarvan ze de eerste mocht spelen tegen de Poolse Karolina Gorczynska. Beiden hadden na zes gespeelde partijen vier punten behaald, dus dit kon wel eens een spannende partij worden. Deze wedstrijd eindigde in remise en beide dames mochten na deze zevende speelronde dus één punt optellen bij hun puntentotaal van dit WjK Classic.

Gwen en Karolina voor de aanvang van hun eerste wedstrijd van vandaag

Na afloop werd de gespeelde partij nog eens flink onder de loep genomen door Machiel. De wedstrijd werd nagespeeld en geanalyseerd en waar in de eerste instantie werd gedacht dat Gwen een punt had gewonnen door remise te spelen tegen haar Poolse opponente werd in de nabespreking geconcludeerd dat Gwen een punt heeft verspeeld tegen Karolina. Doordat Gwen geen gedegen zetcontrole heeft uitgevoerd, liet zij de kans op een overwinning liggen.

De gevreesde wedstrijdanalyse

Na een lunch, die onder meer uit bietensoep en aardappels in schil bestond, was het tijd om terug te keren naar de speelzaal om het ditmaal op te nemen tegen Yun-Hsuan Chang uit Chinees Taipei. Gwen ging hier lelijk onderuit en verloor haar partij. Wederom speelde het gebrek aan zetcontrole een cruciale rol bij het verspelen van punten.

Gwen en Yun-Hsuan Chang

Gwen trapte in exact hetzelfde zetje als waarmee ze de winst tegen Karolina Gorczynska deze ochtend misliep. Het advies van de coach luidt opnieuw: Zetcontrole, zetcontrole en nog eens zetcontrole. Ze heeft van Machiel de opdracht gekregen om veel partijen op Lidraughts te spelen en daar te oefenen met… Zetcontrole. Na zich flink te hebben uitgeleefd in de fitnessruimte om wat frustraties kwijt te raken en na het avondeten was het al tijd om richting te hotelkamer te gaan.

Bankdrukken is een prima uitlaatklep!

Morgen staat er weliswaar maar een enkele wedstrijd ingepland, namelijk tegen de Oekraïense Oleksandra Skydan. Deze start echter al wel om 09:00 uur. Ook zal Gwen morgen nogmaals via een videoverbinding contact hebben met haar klasgenoten. Vrijdag wordt een lange dag. De huidige Nederlandse kampioene mag dan negen wedstrijden spelen op het WjK Rapid.

De tussenstand na acht gespeelde wedstrijdronden

Één reactie op “WjK speeldag 6: Zetcontrole blijft toch wel een dingetje”