EjK Estland 2023: Het avontuur is begonnen!

Voor iemand die nog geen jaar damt, is het een hele ervaring om aan het European Youth Draught Championship te mogen deelnemen. Na vele damlessen, oefenpartijen, toernooien en individuele trainingen is het dan eindelijk zover. Het grote avontuur is begonnen! Belangrijk om te vermelden is dat dit niet was gelukt zonder de trainingen en toewijding van DamClub Harderwijk. Mede dankzij Fred en Bert, die de damtrainingen op de donderdagavonden hebben verzorgd, heeft Gwen voldoende kennis opgedaan om zich te kunnen plaatsen voor dit evenement. Wouter heeft regelmatig de tijd genomen om na afloop van de wekelijkse damtraining een partijtje tegen Gwen te spelen en ook dat heeft haar sterker gemaakt. Jan Hendrik, die meerdere keren bij Gwen thuis is geweest om onder andere de openingszetten nader te bekijken, heeft Gwen nieuwe inzichten gegeven en de tijd heeft die Fred heeft genomen om Gwen tijdens de vakantie de fijne kneepjes van de damsport bij te brengen, hebben eveneens een belangrijk onderdeel gevormd van de stevige basis die Gwen in korte tijd heeft opgebouwd. Dank jullie wel hiervoor! Aan de voorbereidingen zal het in ieder geval niet liggen.

Op zondag 30 juli om 10:25 uur stapte Gwen met haar vader Marco in het vliegtuig om via Warschau naar Tallinn te reizen. Ze heeft op het vliegveld het oranje teamshirt in ontvangst genomen en kennis kunnen maken met de andere spelers van Team NL en de coaches, met wie zij gedurende het toernooi de meeste tijd zal doorbrengen. Eenmaal aangekomen in Tallinn werd de reis vanaf de luchthaven per bus vervolgd. Na de aankomst in Hotel Dzingel was er tijdens het diner van Team NL ruimte om tot rust te komen, om elkaar wat beter te leren kennen en om te ontspannen voor het slapengaan.

Om de reis, de spanning voor het aanstaande toernooi en alle nieuwe indrukken goed te kunnen verwerken, stond de maandag voornamelijk in het teken van acclimatisatie. Zo was er tijd om het centrum van de Estlandse hoofdstad te bezoeken, wat inkopen te doen en om de speelzaal, waar de partijen gespeeld zullen gaan worden, alvast te bekijken. Om het teamgevoel te vergroten, aten de spelers, begeleiders en coaches hun maaltijden gezamenlijk. Dit zal gedurende het gehele toernooi op deze manier gebeuren. De klik met de andere spelers is er. Er wordt heel wat afgekletst over van alles en nog wat! Gwen is bijtijds gaan slapen om op dinsdag 1 augustus uitgerust haar eerste wedstrijd te kunnen spelen. Ze is ervan overtuigd dat ze veel plezier gaat beleven. “Ik ga een leuke tijd hebben, dat weet ik nu al!”, aldus Gwen. Andere gedachten die ze heeft over haar deelname een het EjK zijn te lezen in Gwens interview door Sophie van der Velden in de Harderwijker Courant.

7 reacties op “EjK Estland 2023: Het avontuur is begonnen!”

1. Succes Gwen + mooie en spannende partijen gewenst. Je kunt het! Veel plezier.