Zaterdag organiseerde de KNDB zijn jaarlijkse jeugd damdag waar de besten jeugddammers van verschillende provincies het in vijftallen tegen elkaar op mogen nemen.
Namens DCH mochten er zelfs vier pupillen bij het tweede team van Gelderland hun provincie vertegenwoordigen. Helaas moest Milan Wolters zich een dag voor het evenement ziek afmelden.
In het denksportcentrum Noord in Apeldoorn vormden Tim Suierveld, Alex Immeker en Quinn Posthumus samen met Alijn Kuijer en Fleur Kruysmulder het tweede pupillenteam van Gelderland.
Het toernooi bij de pupillen werd traditiegetrouw overheerst door de jeugd van Gelderland waarbij het eerste team van Gelderland van de acht wedstrijden er zeven met 10-0 wist te winnen alleen de jeugd uit Drenthe lukte het om twee bordpunten van de kampioen te ontfutselen.
Met de drie Harderwijker jeugdleden in het team deed ook het tweede team van Gelderland goed mee, de uiteindelijke vijfde plaats was meer dan verdiend.
Tim en Alex kwamen na een aantal spannende partijen tot een totaal van zes punten waar ook Quinn met twee knappe overwinningen nog tot vier punten wist te komen.

Alle uitslagen zijn te zien op toernooibase.