DCH kampioen van de Gelderse Hoofdklasse !!

Voor de tweede keer in haar clubgeschiedenis is DCH kampioen geworden in de Gelderse hoogste klasse! Gisteravond, gespannen koppies bij het zestal van dienst. Er moest minimaal gelijk worden gespeeld tegen WSDV1 uit Wageningen. Gerwin aan bord 4 zorgde al snel voor de eerste 2 punten. Daarna volgden remises van Jaap en Auke. Teamleider Ton won overtuigend en haalde het 6e punt binnen, genoeg voor het theoretische kampioenschap. Kees met een remise -tegen de sterkste speler van WSDV- zorgde voor de absolute zekerheid, het kampioenschap was echt binnen … Fred aan bord 1 tekende tenslotte voor een eindstand van 9-3 voor DCH. Begrijpelijk dat er na de wedstrijd flink werd gebierd en het “we are the champions” meegeblèrd. DCH heeft alle gespeelde (8) wedstrijden gewonnen en mag op 12 mei a.s. nog een uitwedstrijd spelen in en tegen Hengelo om des keizers baard.

Één reactie op “DCH kampioen van de Gelderse Hoofdklasse !!”

1. Van harte gefeliciteerd DCH met dit mooie en overtuigende resultaat.