Concentratie vasthouden blijkt makkelijker gezegd dan gedaan

Vrijdag 2 augustus werd afgesloten met 4 punten uit drie wedstrijden, wat een meer dan keurig gemiddelde is voor de Ermelose damster. Zaterdag 3 augustus stond er één wedstrijd voor Gwen op het programma, namelijk een partij tegen de nummer drie van het EjK van 2023. Om 09:00 uur mochten Gwen en de Letlandse Anna Lebedinska strijden om de twee punten die in deze pot te verdienen waren. Helaas voor de Nederlandse trok Anna aan het langste eind en mocht twee punten optellen bij haar wedstrijdpuntensaldo. In het overleg met Machiel kwam naar voren dat Gwen een goede partij had neergezet en zelfs op winst stond, maar net als we eerder dit toernooi hebben zien gebeuren, verslapte de concentratie van deze speelster van DamClub Harderwijk na een uur of twee. Een ondoordachte zet was hier het gevolg van en een partij die gewonnen had kunnen worden, ging helaas verloren. Hoe zonde dit ook is, 4 punten uit vier wedstrijden is nog altijd prima.

Gwen heeft inmiddels haar draai gevonden en kan het goed vinden met medewelpjes David, Floris, Jurre en Maud. Uit betrouwbare bron is vernomen dat er heel wat wordt gelachen en dat de kinderen ook écht kinderen zijn tussen de partijen door. Rijst wordt met de handen gegeten, neuzen worden letterlijk in nagerechten gestoken en het geduld van de ouders die hun welpen vergezellen op deze trip wordt behoorlijk op de proef gesteld. De spelletjes ‘Hoe ver kan ik gaan zonder grote gevolgen?’ en ‘Ik ga ver, durf jij verder te gaan?’ zijn een grote hit in deze leeftijdscategorie. Brawl Stars en kaartspelletjes maken eveneens deel uit van het vermaak van de jeugd. Het was een leuke avond, maar de volgende ochtend moeten er weer meerdere partijen worden gespeeld. Na het op creatieve wijze verduisteren van de kamer en het doorstaan van een heftig weertype ging Gwen vroeg slapen.

Op zondag stonden er twee wedstrijden op het programma. Gwen speelde haar eerste wedstrijd van deze dag tegen de Estlandse Marta Kriisa. Door een missertje kwam Gwen in de problemen, maar ze wist uiteindelijk remise te spelen en daarmee 1 punt te pakken. De middagpartij van deze zondag speelde Gwen tegen Samara Romanova Laurs. Deze partij wist ze helaas niet binnen te halen. Ook de analyse van deze partij bevestigt dat Gwen prima speelt, maar dat er na een lange zit een foutje insluipt. Wellicht is dit klassieke speltype (nog) net iets te lang voor haar, maar aangezien ze het komende competitieseizoen mee zal spelen bij DCH2, zal ze geregeld langere partijen spelen en ervaring kunnen opdoen met dammen in dit tempo. Morgen staat er maar één speelronde op het programma. Gwen zal haar zevende wedstrijd van het EjK om 09:00 uur spelen tegen Anna Savchenko uit Oekraïne. Ook op dinsdag en woensdag zal Gwen slechts één partij spelen. Gwen staat na zes speelronden op de dertiende plaats met 5 punten.

Één reactie op “Concentratie vasthouden blijkt makkelijker gezegd dan gedaan”

1. Mooie ervaringen, resultaten zullen zeker nog gaan komen. Succes en vooral veel plezier verder Gwen.